Casch BANK

Jéje správně by to mělo být casch back, ale tím, že si budeme psát o bance vytvořila jsem nové slovní spojení (sranda musí být ne?).

Co to tedy je?

Casch back, nebo charge back je lidově přeloženo návrat peněz. Je to, když něco koupíte/zaplatíte, ale služba nebo produkt nebyl dodán a vy chcete vrátit peníze zpět.

Co dělat:

  1. dát si kávu, čaj a uklidnit se
  2. požádat obchodníka, firmu, protistranu o vrácení peněz
  3. uvést důvody, proč požadujete vrácení peněz, nedodané zboží, neuskutečněný let, špatně poslané peníze apod.
  4. počkat, zda se subjekt vyjádří, pokud ne zopakovat žádost ještě min 2x, vždy písemně buď formou dopisu, nebo emailem.

Nic se neděje, jste na mrtvém bodě?

Ano i to se stává a hodně často. Obchodník má nastavenou automatickou komunikaci, nemá fyzickou prodejnu, nebo má sídlo v zahraničí a vy se nemůžete nikam dovolat.

A teď přichází na řadu voala CASCH BACK, neboli možnost požádat banku, přes kterou jste platili produkt, letenku, cokoli dalšího o pomoc. Pokud chcete být pořád S penězi v pohodě mrkněte tady >>

Jo vážně to funguje mám dvě osobní zkušenosti:

  1. První případ nastal při nákupu letenek u nejmenované společnosti. Let by zrušen z důvodu Covid 19.                                                                                                                                                                             O vrácení peněz jsme žádali společnost min .5x. To, co bylo jejich naprostou povinností udělat okamžitě, jim přišlo zřejmě naprosto zbytečné a tak letecká společnost peníze nikomu nevracela a operovala s miliony korun, které měla dávno vrátit klientům. Vždy jsme vyplnili všechny dotazníky které nám poslali, ale nic dalšího se nedělo.                                                                                                  Po 6 měsících jsem požádala svou banku, od které mám kreditní kartu, kterou jsem letenky platila, o pomoc. Museli jsme doložit veškerou emailovou komunikaci a světe div se, za 3 týdny, byly peníze zpět na účtě. Banko díky.

2. Druhý případ se stal, když dcera nedopatřením poslala peníze někomu jinému, než byl původní záměr. Platbu zadávala v telefonu a nenapsala předčíslí účtu. Opět požádala banku o pomoc. Banka, nyní jiná než v prvním případě, vyzvala příjemce peněz k vrácení částky, peníze byli vráceny do 14 dnů, bez potíží.

Kromě banky ještě existuje DAS, kterou také můžete použít v případě reklamací, nedodaného zboží apod.

Co to je?

Je to pojišťovna právní ochrany, kde můžete uzavřít toto speciální pojištění. Pojišťovna má sídlo ve Vídni, ale zde jsou obchodní zástupci, kteří jsou Vám plně k dispozici. Tuto pojistku vřele doporučuji. Již minimálně 3x nám pomohli vymoci peníze, např. z pojišťovny kvůli pojistnému plnění za úraz, nebo v případě, že prodávající nemovitosti nechtěl zaplatit daň z nemovitosti.

Vždy stačí zvednout telefon vylíčit událost a o zbytek se postarají právníci na druhé straně. Tato pojistka není až tak levná záležitost, ale nám se už mockrát zaplatila.

Nakonec přijde Japonec:)

Ne vážně jsme jen lidé a někdy bohužel lidé omylní. Na shora uvedených příkladech vidíte, že nikdy není nic ztraceno. Ani v případě, že pošlete peníze na špatný účet, nebo když zaplatíte za letenky a let je pak zrušen. Důležité je, vždy si umět poradit.

Přeji Vám, abyste tyto služby využívali co nejméně, ale je fajn o tom vědět :-).

Mějte se fajn a zase někdy příště, mává Dáda, penězomilka

 

 

Jsem průvodce na cestě k pohodě s penězi. Rychlo návody na zbohatnutí přes noc nefungují, ale postup kdy jdete krok za krokem Vám pomůže vytvořit peníze na víc, udržet si je a rozmnožit je. Ráda Vás na této dobrodružné k bohatství doprovodím a moc se na to těším:-).
Komentáře